Poškodenie, zničenie alebo stratu (krádež, lúpež) si nechajte bezpodmienečne na mieste písomne potvrdiť - napr. pri lúpeži/krádeži od polície; pri poškodení počas prepravy od prepravcu (napr. leteckej spoločnosti). Bez predloženia týchto dokladov nie je možné si škodu u nás nárokovať. Je nevyhnutné, aby ste mali uzatvorené cestovné poistenie s krytím batožiny.
Pri nutných nákupoch náhradných vecí pri oneskorenom dodaní batožiny si nechajte meškanie batožiny bezpodmienečne potvrdiť prepravcom (napr. leteckou spoločnosťou) a uschovajte si účty za nákup náhradných vecí.
Pri strate cestovných dokladov/cestovných platobných prostriedkov kontaktujte asistenčnú službu na Núdzovej linke Európskej: +421/2/544 177 11 (-12).
Po návrate na Slovensko si stiahnite formulár Hlásenie poistnej udalosti - batožina (pdf)
K Hláseniu poistnej udalosti treba doložiť nasledujúce doklady:
potvrdenie o cestovnom poistení,
originál policajného protokolu/potvrdenia,
originály o kúpe odcudzenej batožiny,
letenku + originál bag tag,
originál potvrdenia o nahlásení škody leteckej spoločnosti príp. inému prepravcovi - Demage Report, Property irregularity report (PIR),
predbežný rozpočet na opravu, príp. potvrdenie o tom, že oprava nie je rentabilná,
fotky poškodenej batožiny,
originál potvrdenia od prepravcu o neúspešnom pátraní po batožine (vydáva dopravca cca 4 týždne od nahlásenia škody).
(viď Hlásenie o poistnej udalosti)
Vyplnený formulár nám spolu s prílohami zašlite čo najskôr poštou na adresu:
Generali Poisťovňa, pobočka poisťovne z iného členského štátu,
používateľ ochrannej známky Európska cestovná poisťovňa
Lamačská cesta 3/A
841 04 Bratislava